Skuteczna reklama

gadgety reklamoweW dzisiejszym, mocno konkurencyjnym, biznesie, odpowiednia reklama jest niezbędna, by przetrwać na rynku i rozkręcać własną działalność. Z tego powodu my, konsumenci, stale jesteśmy zasypywani mnóstwem nużących reklam w różnych gazetach czy w Internecie. A to jeszcze nie wszystko, bo przedsiębiorstwa ciągle szukają następnych pomysłów na zdobycie klienta. Ostatnim z nich, który jest marketingowym przebojem mijających tygodni, są gadżety reklamowe.
Gadżety reklamowe – przejrzysty przepis na promocję
Aby promować swoją działalność przez materiały promocyjne nie trzeba wiele. Trzeba jedynie kupić odpowiednią ilość kubków albo otwieraczy do butelek, umiejscowić na nich znak danej korporacji, a później podarować nabywcom. Bezproblemowy a przy tym tani sposób na promocję. Nic więc dziwnego, że gadżety firmowe cieszą się dużą popularnością, tak samo w przypadku kilkuosobowych zakładów i instytucji, jak i znanych korporacji.
Korzystna cena nie koniecznie musi oczywiście równać się z niewielką efektywnością. Wręcz odwrotnie – gadżety reklamowe są pewną świeżością w świecie promocji i jak każda nowinka powodują zainteresowanie kupujących. A na dodatek nie jest to taka zwykła reklama…
W jaki sposób działają gadżety reklamowe?
Mniemanie, że promocja z wykorzystaniem gadżetów reklamowych przebiega przez umieszczony na nich znak, jest tak samo masowe co bezsensowne. Gadżety reklamowe to ewidentnie bardziej zawiłe instrumenty, które mają za rolę zapoczątkowanie czegoś na wzór relacji z konsumentem i pozyskanie jego zaufania. A to wszystko za sprawą tego, że gadżety reklamowe wręczane są jako… prezenty!
Gadżet-upominek podarowany klientowi całkowicie za darmo, oddziałuje najpierw na jego podświadomość i jest natchnieniem do ponownych zakupów w konkretnym sklepie. Trzeba zatem stwierdzić, że gadżety reklamowe mają za zadanie zatrzymanie konsumentów na dłuższy czas w naszej firmie i nkłonienie ich do częstszych zakupów, natomiast symbol stanowi tutaj zaledwie sposób do urzeczywistnienia tej misji. To ile osób go dostrzeże jest mało istotne.
Bogaty rynek gadżetów reklamowych
Prostota użycia i niskie ceny to najbardziej znaczące przyczyny, które powodują, że gadżety reklamowe są rozpowszechnione, a importerzy zalewają gospodarkę innowacyjnymi wzorami jeszcze bardziej interesujących, elektrycznych i ekskluzywnych gadżetów. Mimo tego duże wzięcie ciągle mają te najprostsze gadżety, jak chociażby:
– Breloki (tak jak zwyczajne breloki akrylowe, breloki z tworzywa sztucznego, breloki do samochodu)
– Tanie długopisy
– Zapalniczki piezoelektryczne
– Smycze
Naturalnie korporacje często kupują też pendrivy, zegary ścienne, koszulki i gadżety pełniące kilka odmiennych zadań takie jak chociażby breloczki z otwieraczem do butelek albo zapalniczki z latarką. Inną grupę stanowią elitarne gadżety, którymi mogą być np. pióra, zapalniczki benzynowe czy… flaszka cenionego alkoholu. Są one niestety mniej popularne, bo w wypadku gadżetów reklamowych niewątpliwie kluczowym czynnikiem jest przede wszystkim niska cena, co wyróżnia przywołane we wcześniejszych fragmentach breloki reklamowe, smycze reklamowe i długopisy
A na jaki gadżet reklamowy skusi się Twoja firma?